ZALECENIA W ZAKRESIE TWORZENIA I AKTUALIZACJI DOKUMENTACJI ICT W ASPEKCIE WYTYCZNYCH KNF, EBA i DORA
REALIZACJA ZADAŃ I OBOWIĄZKÓW IOD-a W BANKU SPÓŁDZIELCZYM
ADRESACI
Inspektorzy Ochrony Danych w Banku oraz kandydaci na stanowisko IOD-a.
KORZYŚCI SZKOLENIA
Podczas szkolenia każdy IOD zdobędzie praktyczną wiedzę z zakresu:
⦁ Poprawnego dostosowania system ochrony danych osobowych w Banku do wymagań RODO
⦁ Zakresu swoich obowiązków i odpowiedzialności
⦁ Prawidłowego prowadzenia rejestru czynności przetwarzania w Banku
⦁ Szacowania ryzyka i przeprowadzania oceny skutków dla ochrony danych
⦁ Dostosowania regulacji wewnętrznych Banku do wymogów RODO
⦁ Samodzielnego opracowania wymaganej dokumentacji
⦁ Konstruowania dokumentacji związanej z RODO
⦁ Sposobów realizacji praw Klientów Banku
⦁ Właściwego zabezpieczenia systemu informatycznego
⦁ Zasad współpracy z pozostałymi komórkami Banku
⦁ Przeprowadzania kontroli zgodności z przepisami o ochronie danych osobowych
METODYKA
Szkolenie on-line – 2 sesje po 1,5 godz. z przerwą 15 min.
PLAN SZKOLENIA
1. Wprowadzenie w tematykę ochrony danych osobowych
2. Oczekiwania regulatora - aktualne źródła prawa dotyczące ochrony danych osobowych, praktyki i standardy międzynarodowe i krajowe – nowe wytyczne EBA
3. Czy IOD to ABI? Kim jest Inspektor Ochrony Danych?
4. Odpowiedzialność i obowiązki Inspektora Ochrony Danych
5. Podejście oparte na ryzyku w realizacji zadań przez IOD – ocena
6. Kto odpowiada za analizę ryzyka i ocenę skutków dla ochrony danych
7. Jakie najważniejsze dokumenty przygotować powinien IOD w przypadku kontroli UODO
8. Zarządzanie incydentami związanymi z danymi osobowymi
9. Obowiązki wobec klientów banku – prawa osób
10. Powierzenie przetwarzania danych – dlaczego warto i jak przeprowadzić analizę podmiotu
11. Niemal 4 lata obowiązywania RODO – najczęstsze błędy w Banku Spółdzielczym w obszarze ODO.
WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU ON-LINE
Zgłoszenie przyjmowane są:
⦁ na podstawie zapisu na szkolenie i dokonania rejestracji na portalu szkoleniowym: https://edu.servus-comp.pl/pl/
⦁ wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres: barbara.dyka@servus-comp.pl
Pobierz formularz tutaj
Szkolenia on-line potwierdzamy mailowo na adres e-mail podany przy rejestracji lub w formularzu zgłoszeniowym 1–2 dni przed terminem realizacji. Ilość uczestników w szkoleniu jest ograniczona do 25 osób. Po przekroczeniu ustalonego limitu kolejni zgłoszeni uczestnicy zostaną poinformowani o nowym terminie realizacji niniejszego szkolenia.
Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia z powodu nie zgłoszenia się wymaganej ilości uczestników dla danego szkolenia. W przypadku odwołania szkolenia informujemy zgłoszonych uczestników o zaistniałej sytuacji drogą mailową lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia przyjmowana jest wyłącznie w formie pisemnej na adres e-mail: barbara.dyka@servus-comp.pl na 2 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia on-line. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia Servus Comp do wystawienia faktury w wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak otrzymania pisemnej rezygnacji uprawnia Servus Comp do wystawienia faktury VAT w pełnej wysokości należnej płatności za szkolenie.
- Ekspert/trener
- Anna Stręk
- Kategoria
- Ochrona danych osobowych