AUDYT ZGODNOŚCI OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH - RODO
ROLA I OBOWIĄZKI ZARZĄDU I RADY NADZORCZEJ BANKU W OBSZARZE BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI, TAJEMNICY BANKOWEJ I CYBERBEZPIECZEŃSTWA W OPARCIU O WYMOGI NADZORCZE (KNF, RODO, EBA i DORA)
ADRESACI
Członkowie Zarządu Banku
Rada Nadzorcza
CEL SZKOLENIA
Szkolenie ma za zadanie podnieść świadomość Zarządu Banku w zakresie odpowiedzialności wynikającej z obecnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz zapobiegania incydentom bezpieczeństwa, które ciążą na podmiotach przetwarzających dane. W trakcie szkolenia poruszone zostaną kwestie związane z tajemnicą bankową, bezpieczeństwem informacji i ochrony danych w Banku Spółdzielczym w oparciu Rekomendację D i wymagania normy ISO/IEC 27001.
Podczas szkolenia uczestnicy:
- zapoznają się z odpowiednim przygotowaniem Banku do stosowania zasad zawartych w RODO oraz Rekomendacji D, co korzystnie wpłynie na ograniczenie ryzyka nałożenia administracyjnych kar pieniężnych i odszkodowań dla osób fizycznych,
- nauczą się odpowiednio delegować obowiązki na pracowników w zakresie ochrony danych osobowych, bezpieczeństwa i cyberbezpieczeństwa oraz poznają możliwości wykorzystania ich w codziennej działalności Banku,
- opanują systemowe podejście do problemu ochrony informacji, nie tylko jak taką informację chronić, ale również, jak monitorować skuteczność wdrożonych zabezpieczeń, co uchroni Bank od strat materialnych wynikających z konieczności jej odtworzenia, przerw w działalności, a także od utraty dobrego wizerunku Banku,
- dowiedzą się o najczęściej spotykanych zagrożeniach związanych z bezpieczeństwem informacji w Banku na podstawie doświadczenia, incydentów i konkretnych przypadków naruszenia bezpieczeństwa z praktyki audytorskiej,
- zapoznają się z praktycznymi aspektami i pojęciami związanymi z kwestiami cyberbezpieczeństwa
METODYKA
Szkolenie on-line – 2 sesje po 1,5 godz. z 15 min. przerwą
PLAN SZKOLENIA
1. Wprowadzenie w tematykę bezpieczeństwa informacji w Banku Spółdzielczym
Tajemnica bankowa
Zwolnienia z obowiązku zachowania tajemnicy
Ochrona danych osobowych
Obowiązki Banku jako Administratora Danych Osobowych
2. Odpowiedzialność Zarządu Banku w zarządzaniu systemem ochrony informacji
Odpowiedzialność cywilna
Odpowiedzialność karna
Odpowiedzialność wynikająca z innych przepisów niż Prawo Bankowe i RODO
4. Organizacja systemu Ochrony Danych Osobowych – praktyczne aspekty
Miejsce IOD-a w strukturze organizacyjnej Banku
Rola i obowiązki IOD-a w Banku Spółdzielczym
Cykl Deminga w zarządzaniu bezpieczeństwem informacji
CYBERBEZPIECZEŃSTWO – aspekty praktyczne
WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU ON-LINE
1. Do aplikacji „ClikMeeting” można wejść z przesłanego linku na komputerze i laptopie lub z urządzenia mobilnego pobierając aplikację ze sklepu Google Play lub AppStore.
2. W systemie pocztowym należy dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com
3. Z aplikacją „ClikMeeting” łączymy się za pośrednictwem przeglądarek Firefox, Google Chrome. Przeglądarka powinna być uaktualniona do najnowszej wersji.
4. Zalecana prędkość łącza internetowego 512 KB/sek dla dźwięku i 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
5. Przy użytkowaniu oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane.
6. Słuchawki lub głośniki powinny być podłączone do komputera.
7. Przed podłączeniem do szkolenia on-line należy wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.)
8. W trakcie trwania szkolenia nie należy pobierać żadnych plików i aktualizacji.
Zgłoszenie przyjmowane są:
⦁ na podstawie zapisu na szkolenie i dokonania rejestracji na portalu szkoleniowym: https://edu.servus-comp.pl/pl/
⦁ wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres: barbara.dyka@servus-comp.pl
Pobierz formularz tutaj
Szkolenia on-line potwierdzamy mailowo na adres e-mail podany przy rejestracji lub w formularzu zgłoszeniowym 1–2 dni przed terminem realizacji. Ilość uczestników w szkoleniu jest ograniczona do 25 osób. Po przekroczeniu ustalonego limitu kolejni zgłoszeni uczestnicy zostaną poinformowani o nowym terminie realizacji niniejszego szkolenia.
Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia z powodu nie zgłoszenia się wymaganej ilości uczestników dla danego szkolenia. W przypadku odwołania szkolenia informujemy zgłoszonych uczestników o zaistniałej sytuacji drogą mailową lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia przyjmowana jest wyłącznie w formie pisemnej na adres e-mail: barbara.dyka@servus-comp.pl na 2 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia on-line. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia Servus Comp do wystawienia faktury w wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak otrzymania pisemnej rezygnacji uprawnia Servus Comp do wystawienia faktury VAT w pełnej wysokości należnej płatności za szkolenie.
- Ekspert/trener
- Anna Stręk
- Kategoria
- Ochrona danych osobowych