NOWE STANDARDY ZARZĄDZANIA RYZYKIEM ICT: HARMONIZACJA ZGODNIE Z ART. 15 ROZPORZADZENIA (UE) 2022/2554, DORA, WYTYCZNYMI EBA
ADRESACI
Szkolenie adresowane dla Zarządu Banku, ABI, ASI, pracowników działu IT w Banku
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest zapoznanie pracowników Banku Spółdzielczego z wymaganiami Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2024/1774 (RTS Art. 15), które uzupełnia regulacje w zakresie zarządzania ryzykiem związanym z ICT (technologie informacyjno-komunikacyjne). Szkolenie koncentruje się na kluczowych aspektach harmonizacji i zgodności z wymogami art. 15, podkreślając znaczenie implementacji regulacyjnych standardów technicznych w zarządzaniu ryzykiem ICT oraz podniesieniu świadomości i umiejętności pracowników w zakresie polityk, procedur i protokołów zarządzania ryzykiem ICT. Uczestnicy będą lepiej przygotowani do zewnętrznych i wewnętrznych audytów, co zmniejszy ryzyko wykrycia nieprawidłowości i poprawi ogólną ocenę zgodności.
METODYKA
Webinar on-line – 1 sesja 1,5 godz. bez przerwy
PLAN SZKOLENIA
1. Wprowadzenie do RTS Art. 15:
⦁ Omówienie głównych założeń Rozporządzenia (UE) 2024/1774 i jego wpływu na działalność banku.
⦁ Wskazanie, które obszary działalności ICT są objęte regulacją.
2. Polityki Bezpieczeństwa ICT:
⦁ Zasady tworzenia i utrzymywania polityk bezpieczeństwa ICT, w tym ochrony danych i zarządzania incydentami.
⦁ Rola zarządu w zatwierdzaniu i przeglądaniu polityk.
⦁ Integracja polityk bezpieczeństwa z zarządzaniem ryzykiem ICT.
3. Procedury zarządzania ryzykiem ICT:
⦁ Identyfikacja, ocena i zarządzanie ryzykiem ICT.
⦁ Dokumentowanie i zarządzanie środkami zaradczymi.
⦁ Monitorowanie i przegląd resztkowego ryzyka.
4. Zarządzanie zasobami ICT:
⦁ Tworzenie polityk zarządzania zasobami ICT, w tym ewidencja, monitorowanie cyklu życia zasobów, i ich klasyfikacja.
⦁ Zarządzanie pojemnością i wydajnością systemów ICT.
5. Polityki i procedury operacji ICT:
⦁ Zarządzanie operacjami ICT, w tym monitorowanie systemów, zarządzanie środowiskami testowymi i produkcyjnymi oraz zarządzanie incydentami.
6. Polityka szyfrowania i zarządzania kluczami kryptograficznymi:
⦁ Zasady szyfrowania danych oraz zarządzania kluczami kryptograficznymi.
⦁ Aktualizacja technologii kryptograficznych zgodnie z rozwojem kryptoanalizy.
7. Procedury zarządzania podatnościami i poprawkami:
⦁ Regularne skanowanie podatności oraz zarządzanie poprawkami.
⦁ Monitorowanie działań naprawczych i ujawnianie podatności.
8. Zarządzanie incydentami ICT:
⦁ Polityka zarządzania incydentami, w tym procedury identyfikacji, zarządzania i zgłaszania incydentów.
⦁ Testowanie skuteczności procedur zarządzania incydentami.
9. Zarządzanie projektami ICT i zmianami:
⦁ Procedury dotyczące zarządzania projektami ICT, ich testowanie oraz wdrażanie zmian.
⦁ Monitorowanie postępów projektów ICT.
10. Strategia ciągłości działania ICT:
⦁ Opracowanie planów awaryjnych i procedur przywracania sprawności systemów.
⦁ Regularne testowanie i aktualizacja planów awaryjnych.
11. Szkolenia i podnoszenie świadomości:
⦁ Regularne szkolenia dla pracowników na temat polityk bezpieczeństwa ICT i zarządzania ryzykiem.
⦁ Kampanie podnoszące świadomość zagrożeń ICT.
⦁ Ocena skuteczności szkoleń poprzez ankiety, testy wiedzy i analizy incydentów.
WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU ON-LINE
Zgłoszenie przyjmowane są:
⦁ na podstawie zapisu na szkolenie i dokonania rejestracji na portalu szkoleniowym: https://edu.servus-comp.pl/pl/
⦁ wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres: barbara.dyka@servus-comp.pl
Pobierz formularz tutaj
Szkolenia on-line potwierdzamy mailowo na adres e-mail podany przy rejestracji lub w formularzu zgłoszeniowym 1–2 dni przed terminem realizacji. Ilość uczestników w szkoleniu jest ograniczona do 25 osób. Po przekroczeniu ustalonego limitu kolejni zgłoszeni uczestnicy zostaną poinformowani o nowym terminie realizacji niniejszego szkolenia.
Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia z powodu nie zgłoszenia się wymaganej ilości uczestników dla danego szkolenia. W przypadku odwołania szkolenia informujemy zgłoszonych uczestników o zaistniałej sytuacji drogą mailową lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia przyjmowana jest wyłącznie w formie pisemnej na adres e-mail: barbara.dyka@servus-comp.pl na 2 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia on-line. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia Servus Comp do wystawienia faktury w wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak otrzymania pisemnej rezygnacji uprawnia Servus Comp do wystawienia faktury VAT w pełnej wysokości należnej płatności za szkolenie.
- Ekspert/trener
- Andrzej Popiołek
- Kategoria
- Wytyczne DORA, RTS, EBA